Skip to content

Nuhanenän katkera pelastus

1.3.2012

Oon tässä nyt suunnilleen vuoden verran kärsinyt jatkuvasta allergisen nuhan tyyppisestä nenän valumisesta ja aivastelusta ja kironnut että missä vika, kun mulle on vain heinänuha diagnosoitu. Oon pelännyt, että asutaan hometalossa, ja epäillyt pölyallergiaa. Oon napsinut huonolla omallatunnolla allergialääkkeitä siitepölykauden ulkopuolellakin ja jopa antanut mahdollisuuden vihaamalleni nenäsuihkeelle. Oon huuhdellut sieraimiani ällöttävällä sarvikuonolla. Oon niistänyt, niistänyt ja niistänyt ja tottunut siihen, että nuha on osa mun elämää.

Kunnes tajusin käyttää aivojani. Kurkistus blogihistoriaan kertoo teillekin, mitä vuosi sitten tapahtui. Sen jälkeen tämä. Kohta oltiinkin jo tässä pisteessä. Olin haalinut kaapit ja hyllyt täyteen ah niin ihanaa luonnonkosmetiikkaa. Luonnonkosmetiikkaa, joka hittovie koostuu kaikista mahdollisista kasveista ja kukkasista! Joka aamu ja ilta mä hieroin naamaani asioita, jotka kesällä saa mut aivastamaan pelkällä läsnäolollaan! Joka viikko mä pesin hiukseni ja vartaloni mömmöillä, jotka vastaa sitä, että kierisin kukkakedolla sen suihkun ajan! Ja sitten ihmettelin, että mikä on kun nenä vuotaa. No mikäköhän?!?

Nyt oon pari päivää ollu käyttämättä mitään mun Lushin ihanuuksia, ja voin kertoa että henki kulkee huomattavasti paremmin. Vaikka mä lähin tähän kokeiluun vähän epäuskosena, että ei tää varmaan mitään vaikuta mutta kokeillaan nyt kuitenkin, niin tulokset oli ihan uskomattomat. Ekana iltana tuttuun ja turvalliseen Sebamediin palattuani mä kävin nukkumaan ilman että nenä oli yhtään tukossa. Kun normaalisti mun aamut kuluu aivastellessa ja nenän vuotaessa jatkuvalla syötöllä, niin nyt mun tarvii niistää ehkä kerran yön aikana kertyneet tukkosuudet pois. On hurjaa, miten paljon elämänlaatua voi parantaa tällanen ihan pienikin juttu.

Koska olis sääli heittää pois kaikki mun rakkaudella haalimat Lush-tuotteet, niin yritän varmaan tän totaalikieltäytymisen jälkeen ottaa niitä pikkuhiljaa takasin käyttöön. Yksitellen ja varovasti, niin että bongaan sieltä ne syylliset. Tulevaisuudessa  varmaan kuitenkin on edessä siirtyminen kokonaan muiden tuotteiden pariin, vaikka palavasti noita fanitankin. Onko se sitten apteekki vai supermarket, kosmetologi vai halpismerkit, mistä seuraavat luottotuotteeni metsästän, jää vielä nähtäväks. Jos jollain on jotain suosituksia erityisesti hiustuotteista, jotka olis mahdollisimman epäteollisia mutta kuitenkin allergisoimattomia, niin saa kertoa!

2 kommenttia leave one →
  1. 3.3.2012 10:19

    Luonnonkosmetiikassa ärsyttää juuri ärhäkät hajusteet. Minä en voi olla Lushin liikkeessä pitkiä aikoja ilman hengitysteiden ärsytystä :/

    Epäteollisista shampoista suosittelisin Laveran tuotteita, jotka ovat ainakin minulle sopineet hyvin. Lushin palashampoot tekivät kyllä hiukset ihanan pehmeiksi, mutta ärsyttivät päänahkaa.

    Vaihdoin joskus viime kesänä kaikki kasvojenhoitotuoteet luonnonkosmetiikkaan ja lopputulos on ollut valitettavasti aika finninen, vaikka minulla ei ole koskaan ollut mitään aknetaipumusta. Nyt teen sitten siirtymää takaisin normituotteiden pariin.

    Käyttäisin mielelläni mahdollisimman epäteollisia tuotteita, mutta valitettavasti luonnonkosmetiikkakokemukseni ovat olleet hieman negatiivisia. Tuo Laveran shampoo on ollut varmaan ainoa, jota voin rehellisesti suositella. Äh..

    • 4.3.2012 11:57

      kiitos vinkistä, pitääpä katella jos moista shampoota käsiini löytäisin! :) mulla lushin tuotteet on kyllä toiminu hyvin ja tykkään niistä tuoksuistakin, vaikka kaupassa se tuoksujen sekamelska on kyllä aikamoinen. mut jotenki ne on silti semmosia luonnollisia tuoksuja, toisinku vaikka joissain tigeissä tai aussieissa. mut pitää nyt vähän katella ja testailla vaihtoehtosia tuotteita, ei tunnu kauheen fiksulta kiskoa allergialääkkeitä sen takia, että voi käyttää tiettyä naamanpesuainetta! :D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

