Skip to content

Kuukauden kirja: helmikuu

29.2.2012

Nyt ois varmaan korkea aika esitellä tää ajat sitten luettu kuukauden kirja, kun helmikuun suhteen mennään jo vähän jatkoajalla.

Kjell Westön tuotantoa oon kuullut monien pitävän tylsänä, tai ainakin oon ollut jotenkin siinä käsityksessä, että sitä pidetään tylsänä. Koska kuitenkin tykkäsin herran kolumneista Yhteishyvässä (tai missälie bonuslehdessä niitä olikaan), niin päätin ennakkoluuloista huolimatta tarttua tähän teokseen. Ja kannatti tarttua, nimittäin tykkäsin kovastikin!

Vaikka tarina on jokseenkin synkkä ja henkilöhahmot ikäviä, niin tässä kirjassa on jotain todella kiehtovaa ja mielenkiintoista. Hahmojen tarinoihin jää koukkuun, ja niitä tahtoo seurata loppuun asti. Lisäks musta on aina kauheen hauskaa, kun kirjan tapahtumat sijottuu jonnekin tuttuihin paikkoihin, ja tässä stoorissa Helsingillä on varsin iso rooli. Ihan yleissivistyksenkin kannalta tää on hyvä lukea, itselleni ainakin vapaussodan tapahtumat ja Mäntsälän kapina sun muut aukes ihan uudella tavalla tän myötä. Pääkaupunkimme historiasta lukiessa voi samalla tuntea nostalgista kaipuuta menneisiin aikoihin, joita ei oo ite päässyt ikinä kokemaan, ja toisaalta olla erittäin onnellinen, että saa elää tätä sivistynyttä ja terveellistä nykyaikaa.

En mä tiedä, mitä muuta mä tästä osaisin sanoa. Lukekaa itte.

PS. Kirjanmerkki on J:n, mä oon kyllä lukenut opuksen ihan kannesta kanteen!

No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

