Skip to content

Kuukauden kirja: tammikuu

8.1.2012

Maanantain kirjastoreissulta tarttui mukaan Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi sekä Kjell Westön Missä kuljimme kerran, lisäks nappasin vielä pari kirjaa, jotka eivät 100 kirjan listoille olleet yltäneet. Samoilta kirjailijoilta kuitenkin teoksia löytyy listoilta, joten läheltä liippaa.

Tän Sinisalon stoorin ahmaisin parissa päivässä, kirja on tosi helppolukuinen ja lyhyet luvut auttaa ainakin mua etenemään lukemisessa vauhdikkaammin ku sellasia miniromaanin kokosia lukuja tankatessa. Tää kirja ei mussa herättänyt mitään erityisiä ajatuksia, ihan mielelläni sen läpi lukaisin ja välillä ei kirjaa malttanut laskea käsistään ku vasta aamuyöllä, mutta en kuitenkaan tätä lähtis uudestaan lukemaan. Oon lukenut Sinisalolta kanssa Linnunaivot ja se oli kyllä paljon mielenkiintosempi lukukokemus omasta mielestäni. Sen voin tästä nyt lukemastani kirjasta sanoa, että ÄLKÄÄ LUKEKO TAKAKANTTA jos haluutte yllättyä edes vähän. Ite en ees kauheesti häiriinny spoilauksista ja kurkkaan yleensä malttamattomuuksissani jopa kirjan vikoja lauseita kesken lukemisen, mut tässä olin oikeesti vihanen et pari hyvää juttua meni ihan sivu suun takakannen takia.

En viitti kauheesti enempää tästä lätistä, etten pilaa kenenkään lukukokemusta, mut ehkä mulle tää kirja oli enempi sellanen kevyt sinäminänovellimainen juttu kuin mikään oivaltava ja hieno klassikko. Ihan viihdyttävää lukemista mutta ei mitään sen syvällisempää. Johtuu ehkä myös siitä, että kirjan aiheet ja kantava teema ei ehkä ollu ihan mun ykkösmielenkiinnonkohteissa. En mä tätä silti missään nimessä mitenkään erityisen huonoks kirjaks sanois, mä vaan ehkä kaipaan hyvään lukukokemukseen enempi yllättävyyttä tai sit samastuttavampia henkilöhahmoja.

No comments yet

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

