Skip to content

Hedonistihippi

20.8.2011

Hippi olis ehkä viimenen sana, jolla kukaan mut tunteva ihminen mua kuvais. Saati mä ite. Huomattavasti lähemmäs osuis varmaan sellaset sanat ku snobi, pissis, juppi, egoisti, materialisti ja mitä näitä nyt on. Tästä huolimatta oon viime aikoina huomannu itessäni ihan yllättävän hippimäisiä piirteitä.

Ruoka

Ruoan suhteen oon jo pitkään suosinu mahollisimman tuoreita, kotimaisia ja luonnollisia raaka-aineita. Vältän kaikkea pitkälle jalostettua ja einekset ja valmismarinadit on mulle kirosanoja. Jos mul olis loputtomasti aikaa ja rahaa, tekisin varmaan kaiken ruokani niin alusta asti ku vaan mahollista. Syön semipaljon kasvisruokaa, vältän turhia lisäaineita enkä ikinä käy mäkkärissä. Ja ostan aina luomumunia ja oon opettanu mun vanhemmatki siihen.

Kosmetiikka

En meikkaa, jumaloin Lushin käsintehtyä luonnonkosmetiikkaa, en värjää hiuksia ja vältän muutenkin kemikaalien tunkemista itteeni. Lueskelin taannoin kauhulla joidenkin bloggareiden listauksia siitä, kuinka montaa kosmetiikkatuotetta ne käyttää päivittäin. Laskin ite käyttäväni viikossa ehkä kymmentä tuotetta jos sitäkään. Tosin nää tuotteet lisäänty just kahella ku nappasin Lushista kasvoveden ja tuorekasvonaamion tehohoitamaan nassun hääkuntoon.

Pukeutuminen

Suosin vaatteissa luonnonmateriaaleja ja kammoan tekokuituja, mun vaate- ja kenkävarastot on varmaan pienemmät ku monella miehellä ja käytöstä löytyy edelleen kymmenen vuotta vanhoja kuteita. Mul on suuret suunnitelmat vaatekaapin tyhjäämisestä kaikesta turhasta ja sen pikkuhiljaa uudelleen täyttämisestä laadukkaammilla rakkausvaatteilla, jotka kestää aikaa. Alan uskoa päässeeni siihen pisteeseen pukeutumisen suhteen, et ostan mieluummin yhen täydellisen upeen vaatteen kalliimmalle ku kymmenen halpisretkua siks et ne sattuu olemaan halpoja. Kirppikset tietty kuuluis hippeilyyn, mut mua ällöttää ajatus et joku muu olis mujunu mun vaatteissa ennen mua.

Yleinen elämä

Käytän kuukuppia, en omista autoa, tykkään liikkua pyörällä ja kävellen, kierrätän kohtuullisen paljon, sammuttelen valoja, käytän vettä maltillisesti, vältän turhaa pakkausjätettä… Okei aika perusjuttua mut kuitenkin. Pahemminkin vois kai olla.

Isoin ero mun ja hippien välillä on todennäkösesti se, et hipit tekee näitä juttuja maailman hyvinvoinnin takia ja ollakseen hyviä ihmisiä, mä teen niitä oman hyvinvointini takia. Paitsi luomumunia ostan siks et lukiossa näytetyssä dokumentissa häkkikanoja kohdeltiin kaltoin. En ikinä kutsuis itteäni hipiks, koska must olis outoa mainostaa luontoystävällisyyttään jos vaan on itsekäs ja pyrkii maksimoimaan oman nautintonsa. Mut on ihan ilahduttavaa huomata et niinkin on mahollista elää ehkä ihan hyvin myös maailman kannalta. Jatkan siis ilolla mun hedonistihippeilyä ja nautin elämästä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

